Zašto se salo „voli“ skupljati na stomaku i najbolje vežbe za početnike

salo-na-stomaku-zena
pixabay.com

Lepota i zdravlje

Zašto se salo „voli“ skupljati na stomaku i najbolje vežbe za početnike

Sve što pojedeš, skuplja ti se oko stomaka? Savete za oblikovanje stomaka potražili smo kod fitness trenera Branimira Vajde. Donosimo ti jednostavne i učinkovite vežbe na leđima i boku kojima ćeš učvrstit trbušne mišiće.

Mnoge žene se žale da im se sve što pojedu skuplja oko područja trbuha. Trebaju li za oblikovanje stomaka prvo smršati ili je dovoljno redovno raditi trbušnjake. Savet smo potražili od fitness trenera i vlasnika Fitness kuće Collum Branimira Vajde.

Mišljenje trenera
To je problem s kojim se suočava velik broj žena. Kada telo gomila lokalizovanu mast na jednom području, u ovom slučaju na stomaku, mogu biti dva razloga. Prvi razlog je nedovoljna prokrvljenost tog dela tela što uzrokuje pritisak masnihćelija na kapilare te usporava ili onemogućuje protok krvi.

U područjima sa slabijim protokom krvi puno sporije se postiže bilo kakva promena i treba puno više uloženog truda nego kod prokrvljenih delova tela. Kada nema protoka krvi, estetsku transformaciju je nemoguće postići jer nema ni protoka energije.

Ne preteruj s niskokaloričnim dijetama
Takvi delovi tela su na dodir hladniji od ostalih mesta na telu. Drugi razlog pojave sindroma lokalizovane masti je neredovna i nepravilna ishrana. Telo je stvorilo mesto gde sprema zalihe energije za nadolazeći stresni period.

Stresni period najbolje osećaš sama, a telo sprema zalihe jer se nalazi u nekakvom energetskom deficitu. Promeni način ishrane, hrani se više prirodnom i zdravom hranom. Hrani se redovnno. Prilagodi reduckovanu prehranu svojem dnevnom tempu. Ne treba preterivati s niskokalorijskim dijetama, smatra Branimir Vajda.

Vežbe za početnike
Donosimo ti vežbe za ravan stomak koje su prilagođene početnicima iz knjige ‘Kako do ravnog stomaka’, autora Michaela Despeghela i Armina Heufeldera u izdanju Mozaika-knjige. Nemoj ništa jesti dva sata pre početka vežbanja. Tako ćeš najbolje iskoristiti učinak izgaranja energije.

Podizanje jedne noge
Na prostirku legni na leđa. Lagano savij noge. Ruke prekrsti pod glavom.
Napni trbušne mišiće. Zdelica ti se podiže u smeru donjeg rebra. Savijenu nogu podigni. Ne opuštaj mišiće i ispusti zrak.
Spusti nogu i udahni. Ponovi vežbu levom nogom.
Nakon svakog seta (sedam ponavljanja u desnu i sedam ponavljanja u levu stranu) odmori se 40 sekundi, a nakon cele vežbe 60 sekundi.

Oslon na podlakticu sa savijenim nogama
Legni na desnu stranu i osloni se na lakat tako da dlan bude okrenut prema podu. Lakat treba biti okomito ispod ramenog zgloba.
Blago savij obe noge i podigni zdelicu tako da telo od glave do zdelice sledi ravnu crtu. Levu ruku stavi na bok ili se podupri njome ispred prsiju.
Vežbaj jedan set na desnoj strani i jedan na levoj strani. Nakon svakog seta (15 ponavljanja) odmori se na 40 sekundi, a nakon svake vežbe 60 sekundi.

Izvor: zdravakrava

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lepota i zdravlje

To Top