DETALJAN JELOVNIK ZA DETOKS OD 7 DANA: Dijeta koja će ukloniti ono što nijedna žena NE ŽELI NA PLAŽI!

1
pixabay.com

Lepota i zdravlje

DETALJAN JELOVNIK ZA DETOKS OD 7 DANA: Dijeta koja će ukloniti ono što nijedna žena NE ŽELI NA PLAŽI!

Predlažemo jednonedeljni režim ishrane koji će vam pomoći da izgubite famoznih tri, četiri kilograma koji se nalaze baš na mestima gde ne bi trebalo, a da se pritom osećate poletno, odmorno i puni energije, pri tom, toliko je osvežavajuće da će vam i celulit nestati za tren!

Pred polazak na more, mnoge žene tragaju za dijetama koje će im pomoći da se brzo reše viška kilograma, uz uslov da ih nakon toga još brže ne vrate. Pred vama je jednonedeljna detoks dijeta nutricioniste Branke Mitrović, koja će vam pomoći da izgubite onih famoznih tri, četiri kilograma koji se nalaze baš na mestima gde ne bi trebalo a da se pritom osećate poletno, odmorno i puni energije. Nakon toga sledite plan kako da korigujete ishranu i izbegnete jo-jo efekat.

Za razliku od dijeta koje ste uvek započinjali ponedeljkom, ovaj režim krenite da sprovodite od subote. Tako ćete se lakše i jednostavnije organizovati, naročito ukoliko imate slobodan vikend. U subotu odmah posle buđenja izmerite težinu, a santimetrom širinu grudi, struka, kuka, bedara, butina, listova i nadlaktice. Sve ubeležite, pa nakon nedelju dana uporedite.

Ovo je predlog jelovnika za sedmodnevnu dijetu. U slučaju da osećate glad, pojedite još jedno kuvano jaje ili čorbu od povrća.

SUBOTA – CRVENI DAN
Doručak 9 časova: čaša od 3 dl soka od paradajza
Užina 11 časova: jedna crvena jabuka
Ručak 13 časova: salata od 250 g paradajza, 150 g sira (od 5 do 10% mlečne masti), 2 kašičice maslinovog ulja, malo morske soli, origano, bosiljak i rukola
Užina 16 časova: 3 suve šljive
Večera 18 časova: 150 g grilovanog lososa, 2-3 barene šargarepe i 2 kašičice maslinovog ulja

NEDELJA – ZELENI DAN
Doručak 9 časova: 300 g kivija ili čaša soka od svežeg kivija
Užina 11 časova: zelena salata prelivena limunovim sokom, 2 kašičice maslinovog ulja i 5 maslina
Ručak 13 časova: 150 g grilovanog belog pilećeg ili ćurećeg mesa i šolja barenog spanaća sa 2 kašičice maslinovog ulja
Užina 16 časova: 5 badema
Večera 18 časova: 400 g barenog brokolija sa 2 dl jogurta

PONEDELJAK – NARANDŽASTI DAN
Doručak 9 časova: 3 dl soka od šargarepe i pomorandže
Užina 11 časova: 2 pomorandže
Ručak 13 časova: 2 barena jaja i 3 sveže narendane šargarepe sa limunovim sokom sa 2 kašičice maslinovog ulja
Užina 16 časova: 4 suve kajsije
Večera 18 časova: 300 g pečene bundeve* ili tanjir čorbe od bundeve sa 2 kašičice maslinovog ulja
* Ukoliko ne možete da nabavite bundevu, zamenite je šargarepom ili krompirom, a možete se poslužiti i zamrznutom, rendanom bundevom

UTORAK – LJUBIČASTI DAN
Doručak 9 časova: 250 g borovnica (mogu i zamrznute) ili 2 dl prirodnog soka od borovnice bez dodatog šećera
Užina 11 časova: 5 suvih šljiva
Ručak 13 časova: 300 g barene cvekle sa 2 kašičice maslinovog ulja i manja konzerva tunjevine
Užina 16 časova: 25 g lešnika
Večera 18 časova: grilovani plavi patlidžan sa 100 g sira od maksimum 10% mlečne masti

SREDA-ŽUTI DAN
Doručak 9 časova: 300 g ananasa ili soka od sveže ceđenog ananasa
Užina 11 časova: 2 dl jogurta ili kiselo mleko sa malim procentom mlečne masti
Ručak 13 časova: 150 g grilovanog belog mesa i jedna žuta paprika
Užina 16 časova: 30 g suvog grožđa (belog)
Večera 18 časova: 250 g kuvanog kukuruza

ČETVRTAK – VOĆNI DAN
Doručak 9 časova: 3 dl soka od raznog voća po izboru
Užina 11 časova: pomorandža
Ručak 13 časova: 2 banane
Užina 16 časova: 30 g koštunjavog voća po izboru
Večera 18 časova: 100 g suvog voća po izboru

PETAK – DAN ZA POVRĆE
Doručak 9 časova: 3 dl ceđenog soka od povrća – osnova može da bude šargarepa, celer, cvekla… Možete kupiti i prirodno ceđeni sok bez dodataka šećera i konzervansa
Užina 11 časova: vezica rotkvica
Ručak 13 časova: 350 g svežeg povrća – zelena salata, paradajz, krastavac, zelena paprika… Tome dodajte malo limunovog soka, 2 kašičice maslinovog ulja i šolju barenog spanaća
Užina 16 časova: 300 g kupusa izrendanog kao salata ili samo grickajte komadiće
Večera 18 časova: čorba od povrća. Najbolje bi bilo da je napravite od brokolija, šargarepe, karfiola i sve to začinite sa malo organskog suvog začina i 2 kašičice maslinovog ulja

BEZ JO-JO EFEKTA
Posle nedelju dana kada pročistite organizam, nastavite sa programom ishrane koji će održavati i redukovati kilograme. Ne postoje ograničenja u trajanju ovog režima, a ako vam prija, možete se tako hraniti naredne tri nedelje ili do kraja leta, sugeriše nutricionista Branka Mirković.

– Koristite sezonsko voće i povrće. Od voća se preporučuju jagode, trešnje, višnje, borovnice, maline, kajsije, nektarine, lubenica i dinja. Od povrća paradajz, krastavac, tikvice, mladi kupus, boranija, paprika, keleraba, mlada cvekla, spanać, rukola, sve vrste zelenih salata, špargla, keleraba, mladi crni i beli luk, a od začina mirođija, peršun, vlašac… – navodi nutricionista.

Voće jedite u svežem stanju dva do tri puta dnevno po šaku, odnosno 150 do 250 grama, savetuje Branka. Povrće konzumirajte u svežem stanju kao salatu, začinite limunom ili jabukovim sirćetom i hladno ceđenim maslinovim uljem, ali do dve kašičice. Dnevne preporuke su tri porcije povrća, jedna porcija treba da bude kao otvorena šaka, što čini 500 do 750 grama povrća dnevno.

– Kada termički obrađujete povrće, najbolje je da to bude u vidu variva. Na dve kašičice maslinovog ulja prodinstajte na umerenoj temperaturi glavicu mladog crnog luka, a možete dodati i mladi beli luk. Isecite jedan do dva paradajza na kockice, prodinstajte i dodajte soli po ukusu. Kada povrće omekša, dodajte, recimo, tikvice isečene na kolutove ili blanširanu boraniju, ili ako volite spanać ili mladi kupus po izboru. Ovo varivo se kratko kuva, a služi se kao prilog uz meso, ribu, sir ili kiselo mleko – poručuje Branka.

Režim posle dijete:
DORUČAK
1. 125 g mladog sira i salata
2. kuvano jaje i salata
3. kiselo mleko i krastavac

UŽINA
voće

HRANA ZA KOJOM JE SVET ODLEPIO U 2018. GODINI!

RUČAK
1. šolja variva od povrća, šolja salate i 120 g crvenog mesa grilovanog na kašičici maslinovog ulja
2. šolja variva od povrća, šolja salate i 120 g grilovanog belog ili ćurećeg filea na kašičici maslinovog ulja

UŽINA
voće

VEČERA
1. Tri puta nedeljno: šolja svežeg povrća kao salata i 150 g bele ribe ili 110 g grilovane plave ribe na 5 g maslinovog ulja
2. Četiri puta nedeljno: šolja povrća kao varivo ili svežeg kao salata sa 125 g mladog sira ili sa kiselim mlekom

Izvor: Republika

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lepota i zdravlje

To Top