ISKUSTVA JEDNE PORODILJE: Šta jesti za oporavak organizma nakon porođaja?

2

Kuća i porodica

ISKUSTVA JEDNE PORODILJE: Šta jesti za oporavak organizma nakon porođaja?

Nakon porođaja nije najvažnije samo izgubiti kilograme i vratiti se u fit formu, već jesti kvalitetnu hranu koja će vam povratiti izgubljenu energiju, i napraviti hormonalni balans. Ishrana za porodilje je veoma važna, jer mama mora da ima dovoljno energije za sve aktivnosti u toku dana.

Ukoliko vaša beba doji, potrebno je da jedete dodatno kako ne biste gubili na snazi. Pročitajte lično iskustvo kako da povratite izgubljenu energiju nakon porođaja, i saznajte koja hrana će vam poboljšati raspoloženje.

Iako su mi svi govorili da su iscrpljenost, loše raspoloženje i umor uobičajena pojava u prvih nekoliko nedelja nakon porođaja, ja sam se potrudila da period neraspoloženja bude što kraći. Ono što su mi rekli da je najvažnije, bila je ishrana.

S obzirom na to da sam dojila bebu, znala sam da moram bolje da se hranim i da briga o višku kilograma ne treba da bude na primarnom mestu.

Redovni obroci i kvalitetna ishrana su iz dana u dan smanjili moju mrzovolju, i pomogli mi da se lakše oporavim od velikog šoka koji je moje telo doživelo tokom porođaja. Na početku je primarno da utvrdite da li je u pitanju samo velika hormonalna promena usled porođaja, ili ipak imate postporođajnu depresiju.

Sa doktorom sam brzo utvrdila da je kod mene u pitanju, srećom, prvi slučaj, i preuzela konkretne mere.

Omega 3 masne kiseline su „must have“ za porodilje

2

Omega 3 masne kiseline uglavnom možete naći u ribi, najbolje lososu. Ipak, ono o čemu sam ja vodila striktno računa je da ne pojedem previše lososa, jer sa njim lako može da se pretera. Nutricionista mi je preporučio oko 350gr nedeljno, pa sam odlučila da napravim dve porcije za ručak u toku nedelje.

Sada je najvažnije da ne razmišljate o kilogramima, nego da se hranite kvalitetno, kao što ste to radili i tokom trudnoće, a kilogrami će nestajati vremenom.

Osim lososa, jela sam i orašaste plodove, koji su takođe puni ovih masnih kiselina. Raspoloženje je ubrzo bilo bolje, jer se moje telo osećalo bolje i regenerisano. Ako niste do sada to znali, od sada dobro zapamtite, omega 3 masne kiseline su odličan borac protiv depresije, s kojom smo se svi susreli u životu nekada.

Međutim, ima i onih koji nikako ne mogu da jedu ribu zbog njenog specifičnog ukusa i mirisa. Moja drugarica je to rešila veoma lako, odnosno, uzimala je suplemente koji su puni omega 3 masnih kiselina.

Ovo je njoj bila odlična zamena za ribu, jer ukus ribe nije osećala, a pozitivan uticaj na raspoloženje i energiju bio je itekako vidljiv.

Ono o čemu morate da vodite računa kada uzimate riblje ulje u kapsulama je količina, jer ukoliko uzmete previše one mogu izazvati osećaj mučnine, dijareju ili nadutost stomaka.

Bez proteina ne zamišljajte dan

Unos proteina možete rasporediti kako mislite da vam najviše odgovara. Ja sam se odlučila za mali unos proteina tokom svakog dana. Ovo je pomoglo usklađivanu mog krvnog pritiska, ali i promene rasoloženja su bile vidno smanjene.

Kombinujte proteinske namirnice poput piletine, mesa i ribe sa pasuljem ili žitaricama od celog zrna. To će podstaći proizvodnju serotonina, samim tim, raspoloženje će biti duplo bolje.

Ja sam tokom dana koristila jedan trik, kako ne bih propustila unos proteina za taj dan. Često se desi da zbog obaveza oko bebe popodne nisam stigla sebi da obezbedim dovoljnu količinu proteina.

To sam rešila tako što sam za doručak dok beba spava, ili odmara od svog doručka, sebi za doručak napravila kajganu ili sendvić sa ćuretinom.

Shvatila sam da doručak mora da bude jak kako bih mogla da preguram obaveze koje imam u toku dana, i kako moje raspoloženje ne bi naglo opadalo, proteinski doručak je bio odlično rešenje.

Za užinu u toku dana se potrudim da uzmem jogurt ili da grickam sir, što su odlični izvori proteina. Kako bih izbegavala dodatno gojenje, umesto hleba sam uvek koristila krekere. Tako nisam bila gladna, ali sam se hranila zdravo i kvalitetno, što je dovelo do gubitka viška kilograma.

S obzirom na to da sam bebu dojila od kad se rodila, dnevni unos proteina mi je bio oko 60gr. Savet za mame koje ne doje je da unose manju količinu proteina od ove, jer gube manje energije u toku dana.

Ako dehidrirate depresija će postati veća

U početku nisam vodila računa o količini vode koju unosim u toku dana, jer nisam znala da ona mnogo utiče na povećano osećanje anksioznosti.

Naučila sam da vodu ne treba piti samo onda kada osećam žeđ, već da bi nakon porođaja trebalo da ispoštujem onaj mit od 8 čaša vode dnevno.

S obzirom na to da sam dojila i da sam gubila veliku količinu tečnosti, često sam pila i dosta više od 8 čaša dnevno, kako bih telo održavala hidriranim.

Kako ne bih dovela telo do dihradatacije u toku dojenja sam se trudila da popijem ceđeni đus, ili ledeni čaj bez kofeina. Kofein sam se trudila maksimalno da izbacim, jer on ulazi i u mleko za bebu, što nju čini razdražljivom i nervoznom.

Crna čokolada je odlična zamena za slatkiše

3

Iako sam imala savršen raspored hrane šta kada treba da jedem, taj raspored se često poremeti zbog obaveza oko bebe, pa se desi da ne unesem kalorije koje su mi potrebne.

U početku sam pravila grešku, i posezala za džank hranom koja mi brzo da potrebnu količinu energije, ali ne utiče dobro na moje zdravlje.

Kada sam otkrila da crna čokolada povećava energiju, a uz to je mnogo zdravija od bilo kog drugog slatkiša, ona je uvek bila moj spas u zadnji čas.

Neću lagati, i dalje ponekad uzmem džank hranu, ali se trudim da to bude veoma povremeno i retko. Ja sam jedna od onih ljudi koji obožavaju ukus ove nezdrave hrane i borim se sa time da je potpuno izbacim iz ishrane, kako ni beba ne bi koristila tu hranu kasnije.

Čokolada sa 70% kakaa je odličan izvor šećera koje vaše telo traži, jer podstiče serotonin, a ne pravi veliku štetu organizmu. Uz kvalitetnu ishranu, počnite polako i da praktikujete vežbe, kako bi vraćanje u formu bilo potpuno.

Izvor: Zenski kutak

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Kuća i porodica

To Top