7 pravila koja morate poštovati posle treninga

Lepota i zdravlje

7 pravila koja morate poštovati posle treninga

Koja su to pravila koja se moraju poštovati posle svakog treninga? Šta se to sme raditi, a šta ne sme posle treninga? Imamo odgovore na vaša pitanja i donosimo vam zlatna pravila koja će vam olakšati život i učiniti da uživate u trening, ali i posle njega.

Uz pravilnu ishranu, redovna fizička aktivnost je jedan od glavnih faktora očuvanja celokupnog zdravlja, ali i vaše vitke linije. Ako ne vodite računa o ishrani i ne vežbate, a još ste po samoj prirodi podložni višku kilograma, onda možete dovesti sebe u neugodnu situaciju. Možete postati gojazni, a onda će vam trebati mnogo više odricanja da bi ste vratili liniju, razne restriktivne dijete, pa možda čak i podvrgavanje raznim tretmanima kao što je operacija za debele.

Kako do toga ne bi došlo, najbolje je da budete disciplinovani, da pazite šta jedete i da vežbate svakoga dana.

Da bi vam trening bio kompletno uspešan, treba da pratite korake koji će vam olakšati život i učiniti da svaki vaš korak ka uspehu bude još bolji i vidljiviji. Kada završite naporno vežbanje i dobro se oznojite, postavlja se pitanje šta treba da uradite kako ne biste poništili naporno vežbanje i efektan trening.

1. Pijte vodu
Nije dovoljno da pijete vodu samo pre ili u toku treninga, nego i posle. Stručnjaci kažu da tokom vrućina i pojačane fizičke aktivnosti treba piti vodu na svakih pola sata, čak i u slučaju da ne osećate žeđ.
Dnevno vam je potrebno dve litre tečnosti, a najbolje je da ta tečnost bude voda.

Važno je da tečnost koju pijete ne bude preterano hladna. Posle treninga, potrudite se da ne popijete mnogo vode odjednom, već da pijete gutljaj po gutljaj, jer u suprotnom možete da poremitite normalno funkcionisanje organizma.
Ljudi imaju mnogo zabluda o vodi i nekad je unose u manjim količinama nego što je to telu potrebno. Ako ne pijete dovoljno vode, vaš trening može biti slabiji za čak 10%, jer nećete imati dovoljno snage.
Pre treninga je dobro da se popije čaša vode, a posle treninga su potrebne dve čaše u vremenskom perodu od pola sata. Za vreme treninga možete da pijete vodu, ukoliko osetite žeđ, ali u malim gutljajima, koji vam neće teško pasti na želudac.

Na ovaj način vaše telo će dobiti količinu vode koja mu je potrebna. Savetuje se da tokom treninga pijete vodu koja u sebi ima elektrolite, jer ona pomaže da se vaše telo samostalno oporavi od napornog vežbanja.

2. Jedite zdravo posle treninga
Kada završite sa treningom i potpuno ste iscrpljeni, ubrzo ćete biti i gladni. Ali šta je najbolje jesti posle treninga?

1

Prvi obrok posle treninga treba da vam bude sat vremena od vežbanja. Taman dok se istuširate i spremite sebi zdrav obrok, proćiće tih sat vremena. Čim izađete iz teretane nećete ni osećati glad, već će ona doći taman na vreme. Treba poslušati svoje telo kada je spremno da primi kvalitetne sastojke.

Razlika između sportiste koji uživa u treninzima i jedva čeka da ode u teretanu i prosečnog vežbača koji jedva skupi volju da vežba tog dana jeste upravo u ishrani. Da se ne biste danima posle treninga osećali iscrpljeno, morate da pazite kako se hranite.

Ono što pijete i jedete je značajno za oporavak vašeg tela od treninga. Ako promenite navike u svojoj ishrani, itekako možete poboljšati i učinak samog vežbanja. Uz zdravije navike, vi ćete unaprediti svoje zdravlje i imaćete mnogo više energije. Treninzi će postati lakši i u njima ćete konačno da počnete istinski da uživate.

Obrok posle treninga je jednako važan kao i obrog pre treninga. To treba da bude obrok koji će telu dati potrebne proteine i uticati na razvoj mišića i na njihov oporavak.

Unos ugljenih hidrata i proteina će pozitivno uticati na ishod vašeg treninga. Nakon što trening privedete kraju glikogenske zalihe mišića su istošene i potrebno ih je nadoknaditi, kako se mišići ne bi smanjivali. Uglejni hidrati su broj 1!

Osim ugljenih hidrata, potrebno je da unosite i proteine. Najbolje bi bilo da izbegavate šećere i nezdravu hranu, jer ona u ovom trenutku neće doneti ništa dobro vašem telu. Izbacite gazirane sokove i grickalice i sve što pravite za jelo, pravite od svežih sastojaka koji su uravnoteženi sa vašim planom. Drugačija je ishrana ukoliko želite da smršate, a drugačije su ako hoćete da povećate telesnu masu.

Nemojte olako uzimati u obzir ono što konzumirate. Nije dovoljno samo da vežbate i da time pravdate nezdravu ishranu, jer je telu potreban balans i ravnoteža u ishrani.

3. Higijena posle treninga
Pravilna higijena je važna posle treninga. Ako treninge radite u teretani, znate i sami koliko se prašine može nakupiti na tom mestu. Vi se konstantno znojite, a bakterije jedva čekaju da vas napadnu.
Često se javljaju bubuljice na leđima i na grudima, i kod muškaraca i kod žena. Osim toga, naporno vežbanje može da izazove i pojačano znojenje i smrad nogu koje može biti baš neprijatno.

Da vam se to ne bi dešavalo, važno je da istuširate odmah posle treninga. Tuširanje i jeste prva stvar na koju pomislite posle treninga. Tuš posle vežbanja vratiće vašem telu energiju i očistiće je od znoja i prljavštine.

Tuširanje pomaže vašim mišićima da se oporave i da se ublaži bol u celom telu. Savetuje se da se ujutru tuširate toplom vodom, a posle treninga hladnom. Tokom hladnog tuširanja, ubrzava se i vaš metabolizam, pa ćete moći da sagorite još dodatnih kalorija.

4. Spavajte dovoljno
San je najvažniji za oporavak organizma posle vežbanja. Baš dok spavate, vaš organizam izgrađuje čvrste i oblikovane mišiće.

3

Tokom sna se naš mozak i naši mišići regeneriš, otkucaji srca se usporavaju, a telo se opušta. Krvotokom se tokom spavanja šire hormoni koji utiču na zdravlje celog organizma, zato je spavanje važno za vaše normalno funkcionisanje.

Ako ne spavate dovoljno, vaš imunitet biće oslabljen i može doći do narušavanja zdravlja. Nedovoljno kvalitetnog sna može uticati i na efekat vaših treninga, jer nećete biti u stanju da date sve od sebe ako ste došli umorni i iscrpljeni. Kada ne spavate kako treba, ništa vam se ne radi, a kamoli trenira. Niti vam se druži, niti izlazi iz kuće.

U tim trenucima najvažnije je da svom telu pružite mir i da se odmorite. Pre spavanja treba da se opustite. Mnogi greše kada se uspavljuju uz televizor, telefon ili tablet. Pogasite sve uređaje i pokušajte da se pre spavanja napunite pozitivnom energijom. Čitajte, družite se, smejte se. Miran san nema cenu, a pomoćiće vam da sledećeg dana na treningu budete bolji nego što ste bili juče.

Obratite pažnju da svakoga dana idete u isto vreme na spavanje i da spavate osam sati.

5. Izbegavajte alkohol i cigarete

Alkohol nije prijatelj vašem telu, posebno posle treninga. Nađite način na koji ćete eleminisati nezdrave navike. Vašem telu posle vežbanja treba samo voda koja je u stanju da ga hidrira i napravićete veliku greško ako odete “na samo jedno” piće posle treninga. Ukoliko konzumirate i cigarete, pravite duplu grešku.

Cigarete sadrže više hiljada štetnih materija koje su izuzetno toksične za organizam. Toksini iz duvana slabe imunitet i nanose velike štete u organizmu. Najbolje bi bilo da ostavite pušenje zauvek. Kada trenirate, vaša pluća se šire i to je najgori mogući moment za unos dima od cigareta.Ugljen dioksid koji se nalazi u cigaretama samo vam šteti, jer je u trenutku posle treninga vašim mišićima potreban samo kiseonik.

6. Masaža posle treninga
Stručnjaci kažu da je masaža posle treninga toliko blagotvorna da će vas potpuno preporoditi. Čak i ako niste stručnjak u toj oblasti, znajte da bi vam masaža dobro došla!

2

Masaža će podstaknuti vaše mišiće da bolje rade, ali će ih i opustiti i sprečiće da imate upalu. Ako ipak nemate tu mogućnost da odete na profesionalnu masažu nakon svakog treninga, onda morate da naučite da je priuštite sebi kod kuće.

Kupite valjak za masiranje i izmasirajte celo telo. Uživaćete u tome, posebno nakon tuširanja. Kada se izvalite na svoj kauč i uzmete masažer u ruke, osetićete se kao da su svi problem nestali. Možete se fokusirati na one regije koje ste najviše trenirali tokom vežbanja i efekat je zagarantovan. Na ovaj način, vi ćete se dodatno opustiti i nećete imati problem sa upalama koje su bolne i koje traju i do par dana.
Masaža će vas osloboditi i stresa, jer ona povoljno utiče na celokupno zdravlje organizma. Ako imate problem sa stresom i često se iznervirate, znajte da će vas i vežbanje i relaksirajuće masaže dovesti do toga da vam um bude manje opterećen.

Potrebno je da se svakoga dana opuštate i da nađete stvari koje vas raduju. Provodite vreme sa ljudima koje volite, provodite što više vremena u prirodi i poštujte znake koji vas upozoravaju na to da ne vodite dovoljno računa o sebi.

7. Provodite vreme u prirodi
Posle treninga je jako dobro za vas da provodite vreme napolju. Kada se istuširate, presvučete i jedete, ako niste previše umorni i imate dovoljno slobodnog vremena, provedite vreme u prirodi.

Boravak u prirodi pozitivno će uticati na vaše zdravlje, raspoloženje, a uz pomoć šetnje, izgubićete još kalorija. Boravak u prirodi možete da smatrate i dodatnim treningom, ali i dodatnim opuštanjem.
Ako ne volite teretane, možete da vežbate i napolju. Najefektivnija vežbanja su ona jutarnja, jer ona sagorevaju i do 20% više kalorija nego kada ih radimo u neko drugo doba dana. Šta god izaberete, znajte da će vam boravak u prirodi, gde su zastupljeni tišina i mir biti od koristi u svakom smislu.

Uz ovih 7 zlatnih pravila posle vežbanja, učinićete vaš trening boljim, i ona će vam mnogo olakšati i trening i život. Ne zaboravite, sve je lako, kada se radi pravilno!

Izvor: Zenskikutak.rs

loading...
Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lepota i zdravlje

To Top