Osnovci bubaju i dobijaju petice, a iz škole izlaze nepismeni

pixabay.com

Kuća i porodica

Osnovci bubaju i dobijaju petice, a iz škole izlaze nepismeni

U srpskim školama decu uče na pogrešan način i teraju na bubanje, pa je to osnovni razlog zbog kog trećina đaka znanje ne zna da primeni, kaže Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije.

Rezultati PISA testova (naši tinejdžeri zauzeli 43 mesto od 65 zemalja) pokazali su da je oko 39 odsto petnaestogodišnjaka iz Srbije funkcionalno nepismeno iz matematike, što znači da ne razumeju ono što su naučili. Oko 35 odsto je funkcionalno nepismeno iz čitalačke pismenosti i nauke. Paradoksalno, svaki sedmi osnovac u Srbiji je vukovac, a svaki drugi je odličan đak.

– Naš đaci dobijaju peticu ako nabubaju kolika je visina neke planine ili koliko tona uglja proizvede Poljska, a onda iz škole izađu i ne znaju ni šta znače podaci koje su učili napamet niti kako da ih primeni u praksi. Neophodno je prestati sa insistiranjem na faktografskom pamćenju – priča za “Blic” Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije u Beogradu.

Krivica se ne sme svaliti samo na nastavnike.

– Obrazovanje nastavnika je ključan faktor kvaliteta obrazovanja i ono što prvo treba menjati, ali je ceo sistem na čelu sa Ministarstvom prosvete inertan i odupire se promenama – kaže prof. dr Vlastimir Matejić, jedan od autora Strategije obrazovanja.

Reproduktivno sticanje znanja iliti bubanje je najniži nivo učenja kojim ugrožavamo celu državu, jer stvaramo generacije funkcionalno nepismenih građana – upozorava Ranko Rajović, osnivač Mense u Srbiji i saradnik Unicefa za obrazovanje.

– Prvi problem je nedostatak stimulacija u ranom detinjstvu, drugi je bubanje koje je kontraproduktivno, a treći problem je propitivanje koje traži reprodukciju činjenica. Ovakvo obrazovanje ne podstiče darovitu decu koja treba da budu budućnost cele zemlje – zaključuje Rajović.

Milorad Antić iz foruma srednjih stručnih škola kaže da je PISA pokazala kako se ocene se masovno poklanjaju i da je to kontraproduktivno.

Milorad Antić

PISA testiranje je pokazalo da se u Srbiji masovno poklanjaju ocene i da je to po njih i sistem kontraproduktivn.

Ranko Rajović

Bubanje je učenje koji ugrožava državu jer stvaramo nepismene generacije.

Srđan Ognjanović

Naši đaci dobijaju petice ako nabubaju kolika je visina neke planine.

Vlastimir Matejić

Obrazovanje nastavnika je ključan faktor kvaliteta obrazovanja i ono bi trebalo menjati.

Izvor: Blic

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Kuća i porodica

Popularno

To Top