Infulenserke u pelenama: Preslatko i neodoljivo ili neostvarene ambicije modernih mama!? (FOTO)

pixabay.com

Lifestyle

Infulenserke u pelenama: Preslatko i neodoljivo ili neostvarene ambicije modernih mama!? (FOTO)

Već smo navikli da Instagram influenserke diktiraju trendove i zarađuju astronomske cifre, ali šta ako imaju dve godine?! Da li su mame ove dece kul ili su prešle granicu dobrog ukusa?

Instagram je već neko vrme ubedljivo najpopularnija i najkorišćenija društvena mreža na svetu – davno je ostavio u prašini Fejsbuk, Tviter, Tumbler …

Pored toga što služi za to da pratimo dešavanja, vesti, naše omiljene filmske i muzičke zvezde, pa i politiku, Instagram je postao Hot zona mode.

Naime, svi trendovi, pravo sa modnih pista, a nekada i pre, sele se na Instagram, na stranice napoznatijih influenserki koje imaju milione pratilaca kojima se taj sadržaj plasira, praktično kao jedna vrsta reklame.

Tako da, možemo da zaključimo da je Instagram odavno prerastao u ozbiljan biznis, u slučaju modnih trendova, indirekto plasiran, na prelepim devojkama koje nose najnovije modela najpoznatijih modnih kuća u svom svakodnevnom životu i na taj način reklamiraju te iste firme.

Ok, biznis je biznis – i to je legitimno. Naše je da li ćemo ih pratiti ili ne. Međutim, u posledje vreme postao je široko raširen trend da influenseri postaju i deca – i to deca od dve ili tri godine, pa čak i bebe. Sasvim je jasno da deca takvu odluku nisu mogla da donesu sama, a teško je poverovati da su se tate setile da dete obuku od glave do pete u Guči ili Lui Viton, fotkaju ih i otovore im Instagram profil. Dakle, u pitanju su mame!

Mame sve češće otvaraju profile svojoj deci, češće devojčicama, ali i dečacima, oblače ih u skupocenu i firmiranu garderobu, sa vidnim oznakama brenda i slikaju u pozama koje priliče odraslim ženama, ali deci nekako – ne!

Ma koliko na prvi pogled ti neosporno preslatki i doterani mališani izmame naše uzdahe i možda divljenje, jer zaista izgledaju kao male modne ikone, ne može a da se ne nametne pitanje da li je i u kojoj meri prikladno, društveno prihvatljivo, ali i na kraju krajeva ukusno i od strane roditelja da decu tako malog uzrasta pretvaraju u predmete zarade, slave i ogromnog medijskog eksponiranja?

Da li su u pitanju neostvarene želje roditelja, potreba da se ljudi dive njima i njihovoj deci na neki način, želja za popularnošću ili je u pitanju profit od takve vrste eksponiranja – ili možda kombinacija svih tih faktora, ne možemo sa sigurnošču da tvrdimo.

Ono što je sigurno jeste da deca koja odrstaju u takvom ambijentu, neminovno stiču jednu sasvim drugačiju sliku sveta i sistem vrednosti u kome se kao imperativ nameće novac, slava, popularnost i važnost fizičkog izgleda, a na uštrp nekih drugih društvenih vrednosti – onih po kojima odrasta velika većina njihovih vršnjaka.

Samim tim, dolazimo do zaključka da dete koje odrasta ispred bliceva foto-aparata i obučeno od malih nogu u autfite vredne i po nekoliko hiljada evra, najverovatnije neće želeti da postane lekar, pisac ili naučnik, već, po uzoru na mamu ili ono na šta je naučilo od malih nogu – influenser.

Sve to ne bi bilo ni najmanje loše da u pitanju nisu deca koja se nisu pitala za takvu odluku, koja bi bila sasvim u redu i legitimna da imaju barem 17 – 18 godina, umesto dve, tri, pa i manje.

Stil/Maša Petković

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lifestyle

To Top