6 razloga zašto je grljenje zdravo – evo i koliko zagrljaja vam je neophodno svakog dana

pixabay.com

Lifestyle

6 razloga zašto je grljenje zdravo – evo i koliko zagrljaja vam je neophodno svakog dana

Grljenje je univerzalan način da pokažemo naklonost. Uz pomoć zagrljaja pokazujemo našu naklonost ili pružamo utehu nekome.

A iako je korona drastično promenila naše navike u vezi sa fizičkim kontaktom, značaj grljenja je veoma veliki.

Istraživači navode da je zagrljaj univerzalni način da se odmah osećamo bolje, a grljenje može znatno da unapredi naše zdravlje.

Naučnici izdvajaju 6 razloga zbog kojih je zagrljaj bitan za naše zdravlje:

Smanjuje stres
Nakon niza eksperimenata dokazano je da grljenje smanjuje stres kod osobe koju grlite, ali i kod one koja “daje” zagrljaj.

Studije pokazuju na primeru heteroseksualnih parova, da se tokom zagrljaja kod žena u mozgu smanjivao nivo aktivnosti dela koji je “zadužen” za stres, dok se povećavala aktivnost regije koja je odgovorna za reakciju sličnu materinskom instinktu.

Zaštita od bolesti
Studija u kojoj je učestvovalo 400 ljudi je pokazala da su ljudi koji su se grlili imali mnogo manje šanse da se razbole od onih koji se nisu grlili. A ako su se ipak razboleli, ljudi koji su se grlili su imali mnogo blaže simptome.

Poboljšava rad srca
Istraživanje u kojem je učestvobalo 100 parova je pokazalo da su ljudi koji su duže vreme provodili grleći se i držeći se za ruke, imali mnogo veći procenat smanjenja krvnog pritiska i broja otkucaja srca od druge grupe u kojoj nije bilo zagrljaja.

Sreća
Posle zagrljaja i uopšte bilo kojeg dodira kojim pokazujemo naklonost, raste nivo oksitocina, kojeg zovu i hormonom ljubavi ili maženja. Oksitocin je važan jer smanjuje nivo norepinefrina, hormona stresa i pojačava osećanje sreće.

Ispostavilo se da su kod dama koje su u srećnim vezama i češće se grle sa partnerom, najizraženiji efekti oksitocina.

Smanjenje straha
Studije dokazuju da zagrljaj može da umanji ansioznost i osećanje manjka samopouzdanja kod ljudi, a pokazalo se da čak i grljenje neživih stvari, na primer, plišanog medveda, može da smanji naš strah od egzistencije.

Umanjuje bol
Čak i kod pacijenata sa hroničnim bolovima, kao što je slučaj sa fibro mialgijom, pokazalo se da grljenje može da umanji bol i poboljša kvalitet života.

Koliko nam je zagrljaja potrebno dnevno?

Terapeut Virdžinija Satir kaže:

“Trebaju nam 4 zagrljaja dnevno za “preživljavanje”, 8 zagrljaja za “održavanje” a 12 za “rast”.

Izvor: Objektiv

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lifestyle

To Top