Ako ste u depresiji, tužni ili pod stresom, najčešće boli OVAJ deo tela!

pixabay.com

Lepota i zdravlje

Ako ste u depresiji, tužni ili pod stresom, najčešće boli OVAJ deo tela!

U ovom tekstu ćemo vam predstaviti uzrok psihosomatskih poremećaja, koje je otkrila Lesli Lekron.

Situacije koje dovode do psihosomatskih bolesti:

1. Unutrašnji sukob – to je kada se u vama vodi „gerilski rat“ oko nekog važnog problema. Onda telo nema kud, nego da razvije psihosomatske bolesti.

2. Reči kao komande – „puca mi glava“, „ruke su mi vezane“, „srce mi plače“… Ako su ove rečenice česte u vašem govoru, vi automatski telu dajete naređenje šta da ga boli.

3. Bolest kao privilegija – u želji da skrenu pažnju na sebe, starije osobe često se razbole. I ne, ovo nije simulacija, već realna dijagnostikovana bolest.

4. Trauma iz detinjstva – nešto što čoveka „jede“ ceo život.

5. Identifikacija – ako je bolestan neko vama blizak, verovatno ćete se razboleti i vi. U narodu kažu „razboleo se od brige.“

6. Samokažnjavanje – ako osoba sebi prebacuje zbog nečega, onda se bolest javlja kao vid samokažnjavanja.

Ovo su 7 klasičnih psihosomatskih bolesti koje je američki psihoanalitičar Franz Aleksader indetifikovao 1950. godine:

1. Hipertenzija

2.Peptički čir

3.Bronhijalna astma

4.Neurodermatitis

5. Hipertireoza

6.Ulcerativni kolitis

7. Reumatoidni artritis

Mnogo se toga promenilo od tih vremena, a lista psihosomatskih bolesti je do danas značajno proširena: panika i poremećaji spavanja, onkologija, srčani udar, sindrom iritabilnog creva, seksualni poremećaji, gojaznost, anoreksija, bulimija – ovi i mnogi drugi poremećaji takođe imaju razloga da se smatraju psihosomatskim.

Šta je potrebno za izlečenje?

Neophodno je ne samo izlečiti fiziološki uzrok, već i prevazići psihološki. Neki lekari su sigurni da je u lečenju psihosomatskih bolesti pomoć psihoterapeuta, iako neophodna, samo pomoćno sredstvo.

Međutim, u velikom broju slučajeva glavna pomoć leži upravo u tome. A na fizičkom nivou, kao preventivna mera i samopomoć, neophodno je, pre svega, na vreme ukloniti posledice stresa, sprečiti hronično prekomerno naprezanje; obradujte svoje telo masažama, fizičkom aktivnošću i dobrim odmorom, naučite da kontrolišete napetost i pružite sebi mogućnosti da se opustite. I najvažnije: ako je nemoguće promeniti situaciju, promenite svoj stav prema njoj!

Stil.kurir.rs

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lepota i zdravlje

To Top