DR NESTOROVIĆ otkriva sve o zdravoj ishrani

Printscreen

Lepota i zdravlje

DR NESTOROVIĆ otkriva sve o zdravoj ishrani

Najpoznatiji pulmolog otkriva sve o zdravoj ishrani i istakao da je način na koji uvek pripremamo ribu pogrešan, a evo i zašto!

Najpoznatiji dečiji pulmolog i alergolog, doktor Branimir Nestorović,  otkriva koja ishrana je najzdravija i kako da pripremimo ribu na način na koji ćemo iskoristiti sve njene hranljive sastojke.

Koja kuhinja je najzdravija?

– Mediteranska ishrana jeste zdrava, a ako hoćete najduže da živite, onda je za vas Japan – započinje svoju priču dr Nestorović.

– Mediteranska ishrana je najzdravija, mada kažu da je možda još zdravija kineska, ali ne bismo baš da jedemo slepe miševe. Šalu na stranu, kineska je najbolja iz razloga što njihovo povrće je delimično obrađeno. Ja sam imao priliku da jedem tu pravu kinesku hranu po zapadnim restoranima i to mi ne bi mogli da jedemo. Ono što mi ovde jedemo, to je nešto što bi se moglo okarakterisati kao krajnje prilagođeno zapadnjacima. Jednom sam čak jeo ta neka ptičja gnezda i nemam baš prijatne uspomne na to iskustvo – odgovara dr Nestorović.

Koju ishranu najviše voli

Kao hranu koja mu se najviše dopada, on ističe tajlandsku, dok je za ljubitelje pikantnijih i ljućih jela to svakako indijska.

– Tajlandska ishrana mi se najviše dopada pošto je izrazito bogata povrćem i dosta je začinjena. Indijska je odlična, ali je pak užasno ljuta! U Londonu mi se desilo da su me čak pitali da li želim tradicionalan ljut indijski obrok, rekao sam da hoću i to me je „koštalo“ da 3 dana nisam mogao jezik da osećam. Popio sam tonu vode, ali spasa nije bilo – odgovara nam doktor.

Kao najzdraviju on ponovo ističe mediteransku kuhinju, a smatra da je i mi imamo dobrim delom godine, što bi trebalo da iskoristimo.

I Srbi imaju mediteransku ishranu, a evo i kada!
– Mi imamo mediteransku ishranu tokom leta. Grčka salata je ono što je tipično za nju, a to uključuje malo sira, maslinovog ulja, luk i paradajz, a to je sve baš zdravo – objašnjava poznati pulmolog.

Što se tiče količine joda koji ne unosimo u organizam, doktor smatra da je to zato što ne jedemo dovoljno ribe, u kojoj ga jedino ima.

Ipak, mnogi od nas najviše vole da spremaju prženu ribu, što je po rečima ovog stručnjaka za zdravlje potpuno pogrešno.

Ribu spremajte isključivo ovako!- Ispitivanje koje je rađeno u Kini je dokazalo da riba kada se jede ne treba da bude pržena, pošto se prženjem dosta toga uništava što je korisno za zdravlje. Mi jednostavno ne unosimo dovoljnu količinu ribe, pa iz tog razloga dolazi do manjka joda, a poznato je da i u ribi ima izuzetno zdravih Omega-3 kiselina. Ribu treba da kuvamo kako bismo iskoristili sve njene koristi. Ja je pak volim na razne načine, recimo volim da je zapečem u rerni sa belim lukom i maslinovim ulje – objasnio je dr Nestorović.

Srecna.republika

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lepota i zdravlje

To Top