5 VRSTA DORUČAKA ZA MRŠAVLJENJE

pixabay.com

Lepota i zdravlje

5 VRSTA DORUČAKA ZA MRŠAVLJENJE

Doručak je najvažniji obrok, a ukoliko sadrži ove namirnice može ubrzati proces mržavljenja i dati veliku količinu energije

Započinjanje dana zdravom hranom može preporoditi vaše telo, dajući mu energiju koja je potrebna tokom dana. Osim toga što ćete se bolje osećati, uvođenje obaveznog doručka suzbiće nagone gladi, te pomoći u procesu mršavljenja.

Istraživanja su pokazala da oni koji redovno doručkuju imaju tendenciju da budu mršaviji, kao i uspešniji u gubljenju kilograma.

Da bi doručak odradio svoj posao i dao vam sve što vam je potrebno, treba da sadrži mešavinu proteina, složenih ugljenih hidrata, vlakana i zdravih masti kako biste bili siti i puni energije uplovili u novi dan.

Ukoliko imate želju da zdravo smršate, ovih 5 namirnica će vam u tome pomoći. Pametno iskoristite sve benefite koje pružaju.

1. JAJA

Jedno veliko jaje ima 6 grama proteina i 72 kalorije. U poređenju sa ugljenim hidratima i mastima, proteini vas duže drže zadovoljnim. Jedno istraživanje je pokazalo da su se ljudi koji su jeli jaja za doručak duže osećali siti i izgubili više nego dvostruko više kilograma od onih koji su dobili istu količinu kalorija iz peciva za doručak.

I dok će vam samo jedenje belanaca pomoći da uštedite kalorije, takođe ćete izgubiti polovinu proteina (oko 3 grama je u žumancetu), što pomaže da jaja budu moćan izbor za doručak. Osim toga, žumance je bogato zdravim hranljivim materijama, kao što su kalcijum i antioksidansi koji štite oči – lutein i zeaksantin. Žumanca su značajan izvor holesterola u ishrani. Ali novija nauka sugeriše da holesterol u ishrani nije sam po sebi loš za zdravlje srca i istraživači misle da je jedenje jednog celog jajeta svakog dana dobro za većinu ljudi.

2. OVSENA KAŠA

Na prvom mestu, ovsena kaša puna je vlakana i duže ćete se osećati sitim. Drugo, studija iz 2016. objavila je da vam doručak napravljen od ugljenih hidrata sa „sporim oslobađanjem“ kao što su ovsena kaša ili žitarice sa mekinjama, tri sata pre vežbanja može pomoći da sagorete više masti.

Kako? Konzumiranje ugljenih hidrata sa „sporim oslobađanjem“ ne povećava šećer u krvi tako visoko kao konzumiranje rafinisanih ugljenih hidrata (npr. beli hleb). Zauzvrat, nivoi insulina ne rastu tako visoko. Pošto insulin igra ulogu u signaliziranju vašem telu da skladišti masti, niži nivo šećera u krvi može vam pomoći da sagorevate masti.

3. JOGURT

Protein se duže vari, te nas može duže vreme držati sitima. Jogurt u sebi sadrži visok nivo proteina, te je kao takav pravi izbor ukoliko želite da smršate. Ova namernica podstaknuće i brži rad metabolizma.

U jogurt možete dodati i neko sveže ili čak smrznuto voće, i tako ga obogatiti. Ovakva kombinacija može biti idealan izbor za užinu.

4. PUTER OD KIKIRIKIJA

2 kašike putera od kikirikija ima nešto manje od 200 kalorija, 7 grama proteina i 2 grama vlakana — oni su takođe bogati hranljivim sastojcima i pomažu vam da napravite zadovoljavajući doručak.

Pokušajte da namažete kašiku ili dve putera od kikirikija na tost od celog zrna pšenice (još jedan ugljeni hidrat koji se „sporo oslobađa“) ili dodajte orašaste plodove ili puter od orašastih plodova u ovsenu kašu (još jedan ugljeni hidrat sa „sporim oslobađanjem“) za uravnotežen obrok.

5. MALINE

Šolja malina daje neverovatnih 8 grama vlakana. Ono što je, zapravo dobro, u vezi sa vlaknima, jeste što podstiču gubitak težine, a pored toga jačaju crevnu floru. Tokom dvogodišnje studije, istraživači su otkrili da povećanje količine vlakana za 8 grama na svakih 1000 kalorija dovodi do gubitka oko 4 ½ kilograma težine.

Stil

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lepota i zdravlje

To Top