Doživite stotu bez problema: 30 fenomenalnih saveta za duboku i srećnu starost!

pixabay.com

Lepota i zdravlje

Doživite stotu bez problema: 30 fenomenalnih saveta za duboku i srećnu starost!

Briga o telu i duhu jedan je od ključnih faktora za srećnu starost

Ljudi koji dožive stotu su osobe kojima se svi dive, a naučnici su saglasni da genetika nema skoro nikakve veze sa dubokom starošću.

Naime, uticaj gena na dugovečnost je samo 10 posto, a preostalih 90 posto sami stvaramo.

I kad vam život lomi kosti, probajte da nađete svetlo na kraju tunela tako što ćete misliti pozitivno.

Kafa je zakon

Pijte tursku kafu bez šećera, ali nikako više od tri šoljice dnevno.

Radite ono što volite

Hobiji smanjuju stres i produžavaju životni vek za dve godine, pokazala su istraživanja.

Pravite domaći hleb

Ako ne možete da jedete obroke bez hleba, ispecite svoju varijantu od integralnog brašna. Kupovni može biti pun aditiva.

Ljubimci su pravo zlato

Kućni ljubimci mame osmeh na lice, poboljšavaju raspoloženje jer briga o njima luči hormone sreće.

Vodite ljubav

Redovni seks može da produži život za pet godina, zato se nemojte libiti da se prepustite strastima.

Mislite pozitivno

Okružite se ljudima koji u vama bude najlepše emocije i vraćaju vam osmeh na lice i onda kad vam nije do smeha.

Jedite manje mesa

Neka meso bude povremeno deo vašeg jelovnika, te ne preterujte.

Ostavite pušenje

Cigarete vam oduzimaju dragocene minute života i mogu dovesti do brojnih zloćudnih oboljenja, naročito plućnih.

Čišćenje spašava

Usisavanje i pranje podova troši i do 300 kalorija, a čišćenje jača kosti i mišiće te vraća srce u formu.

Ništa bez ljubavi

Ljudi u srećnim brakovima žive duže, pokazuju studije. Brak u kojem su odnosi protkani neslaganjem i nasilem povećava nivo stresnih hormona koji su uzročnici bolesti i na kraju smrti.

Briga o zubima

Pokvareni zubi mogu da vam stvore velike zdravstvene probleme, zato sanirajte karijes na vreme.

Ne izbegavajte lekare

Svaka veća promena na telu – bol u stomaku, tragovi krvi u mokraći ili stolici – signali je da se morate obratiti lekaru za pomoć.

Super semenke

Čia sjemenke su pune proteina, zdravih masti, magnezijuma i antioksidansa.

Crveni grejpfrut

Obiluje karotenoidima koji deluju protivupalno i likopenom koji smanjuje rizik od nastanka tumora.

Vežbajte četiri puta nedeljno

Vežbanje odlaže osteoporozu i propadanje mišića, popravlja raspoloženje i kvalitet života. Popravlja ravnotežu hormona i stabilizuje krvni pritisak.

Zaposlite mozak

Rešavajte ukrštene reči, igrajte igre, šah… Sve te aktivnosti čuvaju mozak od propadanja.

Bilo kad – čaj

Bogat je antioksidansima i pozitivno utiče na krvne sudove.

Manje masnoće

Ako već niste, pravi je trenutak da odustanete od teške, prerađene hrane jer ona uništava srce.

Voda na prazan želudac

Pre doručka i prve jutarnje kafe popijte čašu mlake vode. Na tajn način ćete poboljšati rad probave i ubrzati metabolizam. U vodu možete dodati i nekoliko kapi limuna te malo meda.

Zavolite mahune

Obiluju fosforom, magnezijumom, gvožđem i cinkom, a ti minerali i vitamini jačaju imunutet.

Kalorično i zdravo

Bademi su lek za srce, obiluju dobrim mastima i proteinima.

Luk

Bogat je fosforom i magnezijumom, te je odličan izvor vitamina K.

Budite oprezni sa lekovima

Nemojte ćesto posezati sa lekovima za bolove jer oni povećaju rizik od srčanih i moždanih udara.

Sedenje ubija

Na svakih sat vremena napravite pauzu i prošetajte i uvek imajte na umu da sedenje uništava mišiće, a time i vaš život.

Blagodeti ribe

Ishrana bogata omega 3 masnim kiselinama kljič je dugovečnosti.

Moćno povrće

Od povrća su nutricionisti na listu sto najboljih namirnica sveta stavili i paprike, paradajz brokoli.

Super namirnica

Jaja su bogata proteinima i mastima, ako ih umreneno jedete nećete povećati holesterol u krvi. Najbolji učinak im je ujutru.

Manje hleba, više sreće

Izbegavajte hleb, testeninu i ostale proizvode koji su puni brašna.

Izvor: 24sata.hr

Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Lepota i zdravlje

To Top