Maneken koji je hodom u štiklama polomio pistu i internet

Moda

Maneken koji je hodom u štiklama polomio pistu i internet

Modni svijet već 4 dana komentariše njegov snimak. Genijalan je!

Model Leon Dame je personifikacija „Walk walk fashion baby“. Njegov #slay na reviji kuće Maison Margiela na Nedelji mode u Parizu postao je opšta internet opsesija. Može se reći da je zatvorio reviju bukvalno i u prenesenom značenju.

U transgresivnom autfitu Džona Galijana za legat-brend omiljenog belgijskog konceptualca, Leon je dao potpuno novo značenje koreografiji za reviju. Publika se ludo zabavljala na čelu sa Anom Vintur koju nismo videli da se ovoliko smeška na nekoj reviji od tipa Tom Forda 2002. (Ko prepozna foru iz filma „Đavo nosi Pradu“, ima piće od mene).

Ovaj dvadesetogodišnji Nemac je već neko vreme jako tražen među manekenima, zbog oštrih crta lica i pućenja dostojnog mladog Rivera Feniksa. Ovo čak nije ni prvi put da je zasijao u ulozi Gallianove muze pod okriljem kuće Margiela. Prošle sezone je bio zanosna gejša. Zašto je baš sad zapalio Instagram? Uprkos tome što se baš svaka modna kuća ovog trenutka trudi da na svojoj reviji stvori taj momenat koji će svi želeti da slikaju i shareuju, činjenica je da to najčešće deluje usiljeno. Ovo je bila prava stvar. Kao uostalom i sam pojam gender bendinga u modi danas – i uvek!

Da li i vas, barem upola koliko i mene, svaki put iznervira onaj mim gde je na jednoj strani Keri Grant iz 1954. a na drugoj androgeni model sa nedavne Rik Ovens revije uz caption Šta je pošlo naopako? Slepo posmatranje muške mode kroz postulat „dva rukava, dve nogavice, cipele i kravata“, osim toga što je kratkovido i uskogrudo, ujedno je i krajnje kontraproduktivno za imidž brenda. I to smo znali i pre nego što se prolomio aplauz za Leonom na Margiela reviji. Ipak ponekad mora neko (dramatičnim izlaskom na pistu) da nas podseti kako su i pedesetih postojali muškarci koji su se više ugledali na, recimo, Marlen Ditrih i boginje vodvilja nego na bilo kog muškarca, što je u to vreme važilo za oličenje opšteprihvaćenog seksepila, te da je prava poenta kada sami možete da izaberete sebi identitet koji vam pristaje. Zato što samo tako sijate.

Sa trendovske tačke gledišta, Leon je samo jedno lice u prelepom mozaiku diverziteta muškog modelinga danas koji ozbiljno prednjači u odnosu na situaciju među manekenkama. Pre Leona, Roberto Sipos je utabao put modelima crta lica na koje možeš da posečeš ruku i postao neizostavan sastojak svake uspešne kampanje prestižnih brendova. Poreklom iz Transilvanije, sa šarmantnim pegicama po čitavom licu, nežne građe i prodornog pogleda, bukvalno je obrnuo ceo mačo princip naglavačke, a da mu za to uopšte nisu ni trebale štikle.

U ekspozeu objavljenom povodom njihovog obimnog jesenjeg muškog modnog dodatka pod nazivom „Becoming a man“, novinari New York Timesa su se temeljno bavili novim identitetom muškosti na pisti i van nje. Urednica Hanija Janagiara svoju uvodnu reč završila je sledećom oštroumnom opaskom: „Prekršiti pravila je jedna vrsta hrabrosti. Ignorisati ih je druga. Ono što je sigurno je da je neophodno preispitivati ih – ne samo za muškarce, već za sve.“

Leon je to uspeo bez ijedne jedine reči.

Izvor: Noizz.rs

Nastavi čitanje
Kliknite da komentarišete

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ostalo u Moda

Popularno

To Top